Kompleksowa obsługa prawna z zakresu prawa rodzinnego, spadkowego i gospodarczego. Porady i konsultacje prawne, reprezentacja, zastępstwo procesowe, przygotowanie i sprawdzanie projektów umów.
Adwokat Radom, ul. Struga 78/15, tel. 662-417-744.

Szachy carrousel, janod

Cena: 109 PLN 138,60 PLN
Sklep: FIFISHOP
Więcej w kategori:

Oceń produkt

Średnia ocen 0 / 5. Liczba ocen 0

Ten produkt nie był jeszcze oceniany

[ess_post]

Szachy francuskiej marki JANOD to wspaniała zabawa dla dwóch osób – zarówno dzieci, jak i dorosłych. Zestaw zawiera planszę, wykonaną z solidnego kartonu oraz drewniane elementy: 32 szachowe pionki – 16 żółtych i 16 niebieskich. W każdym zestawie znajduje się król, królowa, dwóch klaunów (gońce), dwa konie (skoczki), dwie wieże i 8 cyrkowych namiotów (pionki). Zadanie polega na zablokowaniu króla przeciwnika, czyli doprowadzenia do sytuacji znanej jako szach-mat. Wygrywa gracz, który zrobi to jako pierwszy.
Gra w szachy kształci pamięć, umiejętność abstrakcyjnego i logicznego myślenia, rozwija wyobraźnię przestrzenną i zdolność koncentracji, a co za tym idzie wpływa na rozwój intelektu, zwiększa aktywność umysłową, rozbudza twórcze zdolności u dziecka.
Gra została zaprojektowana we Francji. Zapakowana jest w estetyczne pudełko. Idealnie nadaje się na prezent.
Gry rozbudzają wyobraźnię, myślenie strategiczne i planowanie. To wspaniała rozrywka dla całej rodziny.
Janod od 1970 roku niezmiennie projektuje zabawki, które są synonimem innowacyjności, francuskiego designu i najwyższej jakości. Unikalne zabawki Janod tworzone są z drewna i innych doskonałych materiałów, a przede wszystkim z dziecięcych marzeń! Janod – JUST PLAY
kategoria: gryseria: Carrouselindeks: J02745producent: Janodwiek: 6-12 latliczba elementów: 1 plansza + 32 pionkimateriał: karton, drewnodesign: Francjawymiary produktu: plansza 28 x 28 cmwaga produktu: 0,6 kgwymiary opakowania: 25 x 5,5 x 25 cmbezpieczeństwo i jakość: EN71-1; EN71-2, EN71-3; REACH
INSTRUKCJAKOD PRODUCENTA: J02745WIEK: 6-12 latLICZBA GRACZY: 2ELEMENTY: 1 kartonowa plansza + 32 drewniane pionkiCZAS ROZGRYWKI: 45 minut
PRZYGOTOWANIE DO GRYRozłóż planszę tak, by w jej prawym dolnym rogu znajdowało się jasnoróżowe pole. Gracze wybierają dla siebie kolor figur. Każdy ma ich 16. Należy ustawić je na planszy symetrycznie, wg załączonego wzoru. Zaczyna gracz, który ma żółte pionki.
ZASADY GRYKażdy gracz wykonuje po jednym ruchu w swojej kolejce. Gra w szachy wymaga zapamiętania i przestrzegania wielu reguł, w tym dotyczących specjalnych sposobów poruszania się po planszy przez poszczególne figury. Ponadto: Żaden z pionków nie może stanąć na polu zajętym już przez inny pionek w tym samym kolorze.Pionki w jednym kolorze mogą jednak stawać na polach zajętych przez pionki przeciwnika. Wówczas pionek przeciwnika zostaje „zbity” i usunięty z planszy. Pionki nie mogą przeskakiwać nad sobą, niezależnie od tego, czy są tego samego koloru, czy nie (z wyjątkiem Skoczka, tu: Konia). Wszystkie pionki mogą „zbijać” pionki przeciwników tak samo, jak się poruszają (z wyjątkiem Pionów, tu: Namiotów cyrkowych).
Ruchy Wieży: Wieża porusza się do przodu i w bok po linii prostej, o dowolną liczbę wolnych pól. Ruchy Gońca:Goniec (tu: Klaun) porusza się po przekątnej, o dowolna liczbę wolnych pól. Ruchy Królowej:Królowa to najpotężniejsza figura szachowa, która może łączyć ruchy Wieży i Gońca, a zatem poruszać się w dowolnym kierunku i o dowolną liczbę pól. Ruchy Króla: Król porusza się w dowolnym kierunku, podobnie jak Królowa, ale wyłącznie o jedno pole. Król nie może się jednak przesunąć na pozycję, w której byłby zagrożony „zbiciem”. Sytuacja, w której znajdzie się w takiej pozycji, to tzw. „szach”. Wówczas potencjalny atak na niego musi zostać natychmiast odparty, np. poprzez „zbicie” pionu, który mu zagraża, umieszczenie innego pionu pomiędzy Królem a danym pionem lub zmianę położenia samego Króla. Jeśli niemożliwe jest wykonanie żadnego z tych ruchów, dochodzi to tzw. „szach-mat” i gra się kończy. Królowie przeciwników nie mogą stać na sąsiadujących ze sobą polach. Ruchy Skoczka:Skoczek (tu: Koń) ma specjalny sposób poruszania się – idzie o dwa pola do przodu i jedno w bok. Jako jedyny może przeskakiwać nad innymi pionkami.Ruchy Pionów:Piony (tu: Namioty cyrkowe) poruszają się wyłącznie o jedno pole do przodu, ale pionki przeciwników zbijać mogą wyłącznie po przekątnej. Przy pierwszym ruchu z wyjściowej pozycji mogą – opcjonalnie – przesunąć się o dwa pola. Pion jako jedyna figura szachowa nie może się poruszać do tyłu. Każdy Pion, który dotrze do ostatniego rzędu na planszy, może zostać promowany na inną figurę (z wyjątkiem Króla). Zazwyczaj zostaje on „minowany” drugą Królową, ale może się również stać Wieżą, Gońcem lub Skoczkiem.
CEL GRY
Celem gry jest uniemożliwienie bezpiecznego ruchu Królowi przeciwnika, czyli doprowadzenie do sytuacji znanej jako „szach-mat”. Wygrywa gracz, który zrobi to jako pierwszy.
LINK do instrukcji/zasad gry
Dobrej zabawy!
www.janod.pl